SOFT SKILLS A LES EMPRESES

Com desenvolupar les soft skills a les empreses amb Mindfulness

Què són les soft skills?

Les soft skills o habilitats toves són totes aquelles capacitats no tècniques que determinen com treballem.

Més enllà de l’educació reglada, els coneixements i l’experiència, hi ha tota una sèrie d’habilitats socials, d’intel·ligència emocional, de gestió del temps o l’estrès, etc., que influeixen en gran mesura en la qualitat de la nostra feina i, també, en el benestar en els entorns laborals. I cada vegada tenen més importància en la selecció de personal, com exposen EAE o el BBVA.

Tots tenim l’experiència de treballar amb persones amb bones habilitats tècniques específiques a la feina, però poc dotades per a les relacions interpersonals, la comunicació, la gestió del temps, la resiliència en moments de pressió o el treball en equip. A la llarga, aquesta persona es converteix més en un problema que en un valor per a la empresa. I, si té persones al seu càrrec, encara més.

De manera que tant per a l’empresa com per a l’individu és fonamental desenvolupar aquestes habilitats toves.

Per a l’empresa perquè determinaran si l’ambient de treball és relaxat i saludable, afavorint la productivitat, el compromís dels treballadors i la consolidació del talent que capti.

Per a l’individu perquè li permeten desplegar el seu potencial, contribuir a un bon ambient de treball, fer una millor gestió de l’estrès i, per tant, també ser més feliç i tenir una millor salut mental, emocional i física.

Soft skills a les empreses amb Mindfulness

Moltes de les soft skills principals es poden treballar amb les eines del Mindfulness, per exemple:

L’actitud positiva en diferents vessants: adaptabilitat, confiança, cooperació, cortesia, energia, entusiasme, paciència, respecte, temprança, treball en equip, honestedat, optimisme.

La intel·ligència emocional i social: la gestió emocional, l’autoconeixement, les relacions socials, l’empatia, el treball en equip, la motivació.

La comunicació en diferents àmbits: l’escolta activa, la capacitat de mantenir converses difícils i negociar, l’assertivitat i la comunicació verbal i corporal.

El pensament crític i els seus matisos: la curiositat, la observació crítica, la capacitat d’anàlisi, el desig d’aprendre, la tolerància al canvi i la incertesa.

La gestió del temps: entrenament de l’atenció, planificació, treballar bé sota pressió, la resiliència, la dedicació.

El lideratge conscient: crear una cultura corporativa conscient i compassiva, liderar amb l’exemple, l’escolta activa i el coaching, l’empatia, inspirar, la presa de decisions difícils.

Altres valors: la mentalitat de creixement (growth mindset), l’ètica, el compromís, la fiabilitat, l’autonomia, la tolerància, l’aprenentatge constant, etc.

Per desenvolupar aquestes soft skills a les empreses es realitzen tallers i sessions adaptats a les necessitats de la organització. Són sessions relaxades i agradables, per a les quals no es requereix cap experiència prèvia i que aporten eines que perduren en el temps i que poden tenir seguiment i continuïtat.

Es poden oferir al llarg d’un matí o tarda com a formació pels treballadors, incentiu o activitat de Teambuilding. Pots saber-ne més aquí.

Si tens interés en rebre una proposta personalitzada contacta’ns aquí.

Pots llegir més sobre Empreses i Benestar o sobre Com Gestionar l’Ansietat de la Reentrada a l’Oficina en els enllaços.